sunnuntai 5. helmikuuta 2012

Himoitsen Chanelia.









Olen lätissyt Vitosesta jo vanhassa blogissani enkä sikäli jaksa nyt kirjoitella aiheesta enempää. Lähinnä olen tässä fiilistellyt tulevaa.. Ollaan lähdössä reissuun maaliskuussa ja tax free-ostoksista haaveillessa olen ajatellut kasvattaa Vitosen tuoteperhettäni.. Toisaalta olisi kivaa säästää rahaa myös erikoisempiin löytöihin itse kohteessa. Mutta en voi mitään sille, että yksi hyvä peittoaa monta uutta ja erikoista tuttavuutta. Vaikka olenkin tolkuttoman kiinnostunut kaikista maailman tuoksuista en silti enää nykyään tahdo tuhlata rahojani hetken huumaan.













Oman täydellisen lempihajuveteni olen oppinut tuntemaan aika ehdottomallakin tavalla. Yhdenkään toisen tuoksun menettäminen ei koskisi niin!! Mikään tuoksu ei voi sitä korvata. Eikä minua haittaisi elellä lopun ikääni vain tämän yhden tuoksun kanssa. EDT ja EDP-versioista jälkimmäinen on ylivoimainen suosikkini. Ennen EDT:tä valitsisin Eau Premieren. Jostain syystä EDT on kovin köyhä ja ummehtunut. Minua kiinnostaa erityisesti aito parfyymiversio. Myös Elixir Sensuel on ollut toivelistallani yhtä pitkään..






Francoise Avelinen Chanel Perfume on nopealukuinen ja ohut teos jossa kiinnostavaa tekstiä suuremmassa roolissa ovat Chanelin vanhat mainoskuvat. Kaikille muille Chaneliin haksahtaneille tai haksahtamattomillekin suosittelen tätä kirjaa lämpimästi. Vuosilukuihin ja nippelimpäänkin faktaan on tämän kirjan kanssa helppo palata, tosin ihan viimeisintä tietoa ei ainakaan mun kappaleestani (julkaisuvuosi 2003) löydy..










..

6 kommenttia:

  1. Minäkin himoitsen! Omasta hyllystäni ei vielä löydy ensimmäistäkään Chanel-pulloa, mutta pienen pullon vitosta toivottaisin mielelläni tervetulleeksi. Lisäksi haaveilen intohimoisesti Coromandelista, vaikka en ole sitä koskaan edes tuoksutellut.

    VastaaPoista
  2. Pitäisi käydä tuoksuttelemassa Chanel vitosta, muistan kun äidilläni oli joskus sitä ja ainakin silloin pidin tuoksusta...

    VastaaPoista
  3. Coromandel on suuri rakkauteni. Tsekatkaa huuto.net, sieltä saattaa joskus saada sen samplereita. Mulla on kauhea kasa Chanelin tuoksuja, bloggailen niistä varmaan lähiviikkoina aika intensiivisesti. Osasta pidän, osasta en.

    Chanel vitosta olen kartellut, mutta eilen kokeilin sen EdT:a uudestaan ja kyllä se on upea. Pidän sen hillitystä varautuneisuudesta. En silti ole varma hankkisinko kokopulloa mistään noista.

    Chanelin tiskiltä kannattaa reippaasti kysellä näytteitä - voitte esimerkiksi häikäistä myyjän parfyymitietoudellanne ja kertoa unelmoivanne Exclusifeista, joita ei edes Suomessa myydä.

    VastaaPoista
  4. Mietinkin juuri voiko noita eksklusiivituoksuja löytää muualta kuin varsinaisista Chanelin liikkeistä.. Nettihuutokaupoista toki, ja näytteitä lienee helppo löytää.. :)

    VastaaPoista
  5. Minulla on vitosesta sellainen refill-kotelo 50 ml:n pulloineen. Ihan vaan EdT. Tykkään kyllä mutta vitonen ei kuitenkaan ole minulle mitenkään kuolematon. Käytän aika harvoin jostain syystä.

    VastaaPoista
  6. Uuu, tahtoo lukea! Exclusifseja olen löytänyt myös Chanelin liikkeiden ulkopuolelta ainakin Selfridges -tavarataloista ja Heathrown lentokentältä Lontoossa ja Chanelin kauneuspisteestä (kauppakeskuksen nimeä en muista, voin tarkistaa) Hong Kongissa.

    VastaaPoista